Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Travel Adventures Without End

lauantai 4. lokakuuta 2014

Madeira day 7 and last 8.

Koska oltiin useamman päivän ajan suunnitellut, että menisimme katsomaan delfiinejä ja päätimme sen toteuttaa sunnuntaina eli matkan viimeisenä kokonaisena päivänä. Aurinkomatkat järjestivät samanlaisia retkiä, mutta edullisemmaksi tulee itse kävellä satamaan ja tarttua johonkin matkanjärjestäjään.

Lähdettiin paatilla Atlantille bongailemaan delfiinejä ja valaita. Sää oli upean aurinkoinen ja bongailun lomassa sitten kärtsättiin itseämme auringossa ja käytiin tottakai pulahtamassa meressä.
Tuijottakaa oikeesti tota merta. Itse tein sitä painosanalla kauan paatin reunalla istuessa...
Voikohan olla mitään upeampaa kuin meri?

Aika kului merellä tosi nopeasti. Olin iloinen, että nähtiinkin niitä delfiinejä jopa useampia parvia. Valaitakin tuli nähtyä ensimmäistä kertaa elämässä. Olivat kuulemma kaskelotteja, joten ei mitään aivan pikkuisia.

Voisin lähteä tollaselle retkelle uudestaankin, vaikka kyllähän noistakin useamman kympin saa pulittaa. Mutta tosta jäi kuitenkin niin hyvä fiilis pitkäksi aikaa jälkeenpäin.

Loppupäivä menikin sitten kaupunkia ja kauppoja kierrellen. Joku kirkollinen pyhäkin, tai sitten vaan perus sunnuntai, osui kohdalle, kun oltiin kävelemässä satamasta takaisin hotellille päin. Kaduille oli tehty kukkien terälehdistä joku reitti, joka meni lähes joka keskustan kadusta. Kirkolta lähtenyt kulkue sitten käveli reitin lävitse, mihin ihmiset liittyivät yksi toisensa jälkeen mukaan.

Maanantaina oli sitten kotiinlähtö. Lähtö oli vasta iltapäivällä, mutta koko päivä meni kyllä oikeastaan odotellessa, että pääsisi lähtemään. Aamupalalle herättiin tottakai, mutta sen jälkeen mentiin vielä huoneelle lepäilemään ja pakkailemaan viimeisiä levällään olevia tavaroita. Käytiin vielä satamassa kävelyllä, mutta jotenkin ei enää jaksanut sielläkään kävellä pitkään.

Bussi tuli noutamaan meidät kahden aikaa lentokentälle. Ja siitä sitten kotimatka sai alkaa.
Moikat Madeiralle ja onnistuneelle lomalle...

Tunnisteet: , ,

4. lokakuuta 2014 klo 19.06 , Blogger Elina / Vaihda vapaalle kirjoitti...

Nuo delfiini- ja valasristeilyt on upeita! Minulle juuri tuollaiset kokemukset on matkalla parhaita :) Hauska kuulla, että Madeiralla on noin hyvät mahdollisuudet näiden merinisäkkäiden bongaamiselle. Sinnehän voisi vaikka harkita lähtevänsäkin.